Selasa, 26 Agustus 2014

bra reklam är du lång

Reklam innebär en hel del analys. Det är en analys av de goda sidorna av det du har att erbjuda. Du måste analysera dina erbjudanden noga, föra fram i ljuset alla de goda sidorna och låt inför öppen ridå reklam lysa över dem. En bra reklam författare är som en svamp. Han absorberar varje idé inom räckhåll och om han inte använder de idéer och förslag så fort de kommer in, de absorberar i hans sinne för att senare dras ut vid behov.

De flesta reklammaterial där ute är dåligt visualiseras och som ett resultat de inte kan marknadsföra produkter eller tjänster med framgång. Om ett marknadsföringsmaterial i en fullsatt marknadsplats saknar ett starkt motiverande budskap blir ett kostsamt misstag för verksamheten. Men om du har möjlighet att sätta ihop en bra reklam är du långt före spelet.

Så låt oss säga att du behöver för att skapa en bra affisch för att visa upp din senaste skokollektion. Innan du skapar affischen bör du först ha en mental bild av det utrymme du har att fylla. Fyll utrymmet till höger, med varken för många ord heller för lite. Var en reporter först och redaktör efteråt. Som reporter, få alla dina bästa tankar på papper och som en redaktör, polska, genomarbetade och trimma tills annonsen är perfekt.

För en affisch för att vara effektiv, bör den kunna väcka uppmärksamhet. Och det innebär att ha en provocerande rubrik och visuellt element. Det bör också vädja till dina utsikter intresse. Tänk på att en affisch som berättar läsarna hur de kommer att dra nytta av din produkt eller tjänst håller deras intresse. Dessutom bör den lämna ditt företags fördel. Varför ska läsarna plocka dina produkter eller tjänster över de andra? Viktigast bör affischen stimulera läsarna att vidta åtgärder. Detta åstadkommes vanligen genom att ge erbjudanden såsom fri rättegång, en rabatt eller en bonus.

Kom ihåg att din affisch ska göra mer än att bara ta med dig kunder. Det borde ge dig mer lönsamma kunder. Likaså bör det göra ditt företag starkare, smartare och bättre kunna konkurrera. Så, vara ärlig, vara naturlig och vara uppriktig i din affisch annons. Om du har möjlighet att vara dessa i annonsen, är chansen att du kommer bättre att kunna motivera dina möjligheter att kontakta dig.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar